Tworzenie Postaci
Aby stworzyć postać musisz zapoznać się z Systemem umiejętności oraz Systemem ras.
Aby wczuć się w klimat serwera i dobrać do niego odpowiednią postać, którą miło będzie Ci się prowadzić, warto porozmawiać z graczami, którzy rozpoczęli już swoją przygodę na serwerze. Idealny jest do kanał "Pisalnia" na discordzie lub kanały głosowe.
Gdy zapoznasz się z wyżej wymienionymi czynnikami, możesz przejść do stworzenia koniecznych wątków. Do tego celu zakładamy dyskusję w sekcji "Karty Postaci" -> "Oczekujące" oraz "Karty Postaci" -> "Panelówka".
Karta postaci
1. Otwórz sobie:
- systemem umiejętności;
- systemem ras;
2. Kreowanie postaci
Postać można wymyślić na różne postaci. Na początek nie musi być to nic wymyślnego. Nieraz nawet lepiej wychodzi rozpoczynanie z pustą kartą i zapisywanie jej wraz z biegiem gry, ni mniej na początek musisz wybrać:
A) Rasę
Zależy od niej wygląd fizyczny, dodatkowy znajomy język lub jego brak, prawdopodobne środowisko wychowania oraz specjalizacje i atrybuty do wyboru. Warto szczególną szczególną uwagę zwrócić na ostatnie.
B) Wiek
Ma różne znaczenie w zależności od wybranej przez nas rasy. Dla przykładu - 50 letni człowiek będzie uchodził za starego, zaś drow poniżej 80 lat jest traktowany jak podrostek poniżej 18 lat ludzkich.
C) Charakter postaci
Bazujemy w tej kwestii na D&D. W związku z tym mamy do wyboru:
- praworządny dobry, . . . . . . neutralny dobry . . chaotycznie dobry
- praworządny neutralny . . . neutralny . . . . . . . . chaotycznie neutralny
- praworządny zły, . . . . . . . . . neutralny zły, . . . . chaotycznie zły,
Warto poczytać sobie opisy na różnych stronach i wyłuskać coś dla siebie. Jeśli nie jesteś pewien wyboru - dobrym pomysłem może być wybór któregoś wariantu neutralnego. W takim wypadku z dość dużą łatwością będziesz mógł go zmienić wraz ze zdarzeniami w grze.
D) Czym się trudni
Jest to szerokie pojęcie i bardzo dowolne. Najlepiej zwyczajnie prześledzić system umiejętności i znaleźć w nim coś dla siebie. Jeśli nie jesteś pewien co chcesz robić na postaci, możesz zostawić decyzję na później przez nie zużywanie całej puli PU na start.
E) Płeć
Zależnie od niej, postać może być w niektórych sytuacjach, czy kręgach, inaczej traktowana. Wybór należy do ciebie i nie musi być zgodny z twoją rzeczywistą płcią.
Gdy wymyślisz preferowaną postać, pora przejść do założenia wątku w "Karty Postaci" -> "Oczekujące". Tworzysz tam postać według wzoru poniżej.
Możesz go zmodyfikować, jednak jedynie w taki sposób, aby zawierał wymienione poniżej elementy.
3. Wzór karty postaci
Wzór KP
Click to reveal
Wzór KP
Click to hide
Temat: KP X Imię Nazwisko
**[size=20][color=X]Imię Nazwisko[/color][/size]
Data urodzenia:** dd.mm.rr r.
**Rasa:** Rasa
**Charakter:** Charakter
**Wygląd:**
Opis
[img]https://i.imgur.com/X.png[/img]
**Relacje:**
-
**Link do panelu:** Klick
2. Przykładowa Karta Postaci:
Karta Postaci Melodia
Click to reveal
Karta Postaci Melodia
Click to hide
Melodia
Rasa: Wysoki Elf
Charakter: Utajnione
Wiek: Przekładając na lata ludzkie, wygląda na 18 lat
Wygląd:
Melodia jest wysoką elfką przeciętnego wzrostu i mierzy 210 centymetrów. Jej nieco przy tuszy, przez co ma widoczny brzuszek, ale zarazem wyraźne kobiece kształty, jednak nie podkreśla ich ubiorem, a wręcz zakrywa.
Jej jasne, lekko pofalowane włosy, przypominające barwą słomę, sięgają jej zaledwie do barków i na ogół są rozpuszczone w artystycznym nieładzie.
Jej duże, wiecznie szeroko otwarte oczy, mają ciemno zieloną tęczówkę, przypominającą kolorem poduszkowy mech porastający leśne tereny, na których często przebywa.
Ma wyraźnie kwadratową szczękę. Posiada drobny, zaokrąglony i lekko zadarty nosek, a jej usta są pełne i mają malinową barwę. Jak na elfa wysokiego przystało, ma szpiczaste, lecz nie długi, uszy. Jej brwi są cienkie i czarne, co wynika z barwienia ich węglem. Rzęsy z kolei krótkie, lecz gęste i również barwione na czarno. Cera jej twarzy i rąk jest wyjątkowo jasna i nie skalana piegami, czy pieprzykami. Nie wynika to jednak z unikania wyjść na świeże powietrze, a przebywania częstego przebywania w zacienionych zakamarkach lasu z zaciągniętym na głowę kapturem.
Lubuje się w luźnych szatach i sukniach w połączeniu z kapturem zapisanym pod szyją przy pomocy broszki wykonanej z drewna. Najchętniej nosi się w zielonych barwach, które podkreślają kolor jej oczu. W jej kompozycji na ogół nie może zabraknąć wysokich wiązanych butów, przystosowanych do leśnych wypraw, paska ze skórzaną saszetką i sakiewkami, a także prostego stalowego pierścienia.

Relacje:
Brat - Melodia jest z nim skłócona. Rozdzielili się wiele lat temu i nie kwapi się do wznowienia kontaktu.
Czarny rycerz - zaciekawił ją. Nawet, gdy sytuacja jest bardzo napięta, czuje się przy nim pewnie i bezpiecznie. Wie, że może na niego liczyć i lubi toczyć z nim dyskusje.
Stokrotka - nie znamy się jeszcze szczególnie dobrze, ale czuję, że jest dla mnie siostrzaną duszą. Świetnie się dogadujemy i dzielimy ze sobą pasję - łucznictwo.
Link do panelu: Klick
3. Elementy Karty Postaci:
0) Tytuł musi być napisany według schematu: "KP X Imię Nazwisko", przy czym "x" to numer karty postaci przydzielony przez moderatora. Jeśli nie masz jeszcze numeru - wpisz właśnie "x".
a) Imię i nazwisko - imię jest obowiązkowe, natomiast nazwisko można pominąć. Ponadto można posiłkować się przydomkami np. Zdzisław zwany zawistnym. Należy mieć na uwadze, że musi pasować do klimatu (średniowieczne fantasy w języku polskim).
b) data urodzenia - podanie liczbowego wieku jest niedostateczne. Konieczne jest podanie roku urodzenia, aby uniknąć błędów w interpretacji starzenia się postaci.
Do modyfikacji tekstu, poza opcjami dostępnymi bezpośrednio na forum, możesz posłużyć się BBcodem, do którego wskazówki znajdziesz tutaj: Klick
c) charakter postaci - do wyboru mamy: praworządny dobry, neutralny dobry, chaotyczny dobry, praworządny neutralny, neutralny, chaotyczny neutralny, praworządny zły, neutralny zły oraz chaotyczny zły. Więcej na temat poszczególnych typów znajdziesz [tutaj]. Dodatkowo możesz wykazać się kreatywnością i dodać mniej ramowy opis, jednak nie zapominaj, aby w pierwszej kolejności podać wspomniany dwuczłonowy.
Ważne - jeśli nie chcesz upubliczniać charakteru swojej postaci - możesz wpisać w KP jedynie "Tajne", a właściwy podać na panelu.
d) rasa - należy ją wybrać z systemu ras. Determinuje wygląd postaci i cechy, które zawiera się w panelu.
d) wygląd - należy w nim zawrzeć co najmniej: kolor i długość włosów, barwę oczu, wzrost, sylwetkę (szczupły / umięśniony / otyły / toporny / chorobliwie chudy / itd.)
e) art postaci - wybieramy takie arty, które pasują do klimatu fantasy. Rysunki z anime nie są mile widziane. Wstawiamy je przy pomocy przycisku, w dostępnego w trakcie pisania lub wklejając link z końcówką .png między [img]
, a [/img]
. Ponadto warto dodać przeźroczysty bok, aby zwiększyć szerokość obrazu i dzięki temu uniknąć jego zbyt dużych rozmiarów po wstawieniu.
f) relacje - są nieobowiązkowym elementem. Jeśli się je dodaje, warto posiłkować się mało oczywistymi pseudonimami, aby osoby nie znające relacji IC, nie były w stanie popełnić za ich pośrednictwem MG.
4. Opracowanie graficzne:
Aby nasza karta wyglądała schludnie i ładnie, warto znać podstawowe sposoby na edycję tekstu.
1. Pogrubienie, kursywa, wstawianie linku oraz obrazka - przyciski do tego znajdują się na pasku edycji tekstu.
2. Aby wstawić obrazek, musisz wrzucić go na stronę typu imgur, nacisnąć PPM i wybrać "otwórz obraz". Następnie kopiujesz link z końcówką .png. Na forum wybierasz na pasku "wstaw obrazek" i wrzucasz link z wspomnianym .png.
3. Aby zmienić kolor tekstu musisz posłużyć się kodem [color=X]Tekst[/color]
, przy czym pod "X" podstawiasz angielską nazwę koloru lub kod koloru, którzy znajdziesz tutaj: htmlcolorcodes.com, przy czym przed 6 znakami musisz postawić "#". Przykład: [color=red]Tekst[/color]
| [color=#112200]Tekst[/color]
4. Aby zmienić wielkość tekstu używamy kodu [size=X]Tekst[/size]
, gdzie "X" to liczba odpowiadająca za wielkość czcionki.
Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: [Klick]
5. Gotową kartę postaci wstawiamy na sekcji oczekujących:
Klick
Panel postaci
1. Tworzymy go równolegle do karty postaci w sekcji "Karty postaci" -> "Panelówka". Aby go stworzyć, należy zajrzeć do: Systemu umiejętności oraz Systemu ras.
2. Tworząc panel pamiętaj, że:
- dysponujesz 20 PU na start, które możesz wydać na umiejętności, atrybuty i specjalizacje z systemu ras;
- możesz wybrać maksymalnie 6 umiejętności na start;
- maksymalny poziom umiejętności, którą możesz wziąć na start to 2/5 - Adept;
- umiejętność 1/5 = 1 PU | 2/5 = 3 PU | 3/5 = 6 PU | 4/5 = 10 PU | 5/5 = 15 PU;
- atrybuty i specjalizacje rasowe możesz dobierać również po starcie gry;
- magii nie możesz brać na start;
- poziom umiejętności można podnieść o 1 po upływie 30 dni od wykupienia poprzedniego poziomu;
- na start, za 0 PU, jest język wspólny i odpowiednio dla rasy:
elfy wysokie = staroelficki; elfy leśne = elficki; drowy = drowi; krasnoludy = krasnoludzki; ludzie = tylko wspólny;
- w pakiecie z wybraną rasą dostajesz jej wszystkie atrybuty negatywne;
- w panelu, w przeciwieństwie do KP, musi znajdować się realny charakter postaci składający się z dwóch słów z pośród: neutralny, dobry, zły, praworządny, chaotyczny.
3. Trzymaj się podanego poniżej wzoru. Manipulacji możesz dokonać w obrębie kwestii wizualnych. Pod "sekcją techniczną" możesz dodatkowo dopisać takie rzeczy jak:
- historię postaci,
- ukryte relacje postaci,
- niepowtarzalne przedmioty postaci,
- skiny postaci.
3. Wzór panelu:
Wzór panelu
Click to reveal
Wzór panelu
Click to hide
[color=green][size=25]Panel - KP X - Imię Nazwisko[/size][/color]
Aktualizowano: DD.MM.RRRR r.
size=22][color=#8dca6c]Wydane PU: 19/20[/size][/color][color=lightblue]
[size=20]Inteligencja: 2
Zręczność: 5
Siła: 2
[/size][/color]
[size=22][color=#689e97]Języki[/size][/color]
Wspólny (0 PU)
[size=22][color=#d15f5f]Walka[/size][/color]
[color=#d15f5f]Ofensywa[/color]
brak
[color=#d15f5f]Defensywa[/color]
brak
[color=#93d15f][size=22]Rzemiosło[/size][/color]
brak
[color=#cf97ee][size=22]Nauka [/color][/size]
brak
[color=#b9a779][size=22]Przystosowanie[/color][/size]
brak
[color=#ffcffb][size=22]Sztuka[/color][/size]
brak
[color=#91cc8d][size=22]Atrybuty zwykłe[/size][/color]
brak
[color=#9bd5ff][size=22]Rasowe[/color][/size]
[color=#9bd5ff]Specjalizacja Rasowa:[/color]
brak
[color=#9bd5ff]Atrybuty Rasowe Pozytywne:[/color]
brak
[color=#9bd5ff]Atrybuty Rasowe Negatywne[/color]
brak
[size=22][color=purple]Magia[/color][/size]
brak
[color=purple]Specjalizacje[/color]
brak
[color=purple]Szkoły:[/color]
brak
[color=purple]Atrybuty Magiczne:[/color]
brak
[color=green][size=22]Sekcja "Techniczna" [/size][/color]
[size=16]**Numer Postaci:** 15a
**Nazwa postaci:** Imię Naziwsko
**Charakter postaci:** Charakter
**Nick w grze:** Nick
**Nick discord:** Nick#XXXX
**Data urodzenia:** dd.mm.rr r.
**Rasa:** Rasa
**Link do KP:** [Link][/size]
4. Przykładowy panel:
Przykładowy panel
Click to reveal
Przykładowy panel
Click to hide
Panel - KP 40 - Melodia
Aktualizowano: 27.02.2023 r.
Wydane PU: 19/20
Inteligencja: 2
Zręczność: 5
Siła: 2
Języki
Wspólny (0 PU)
Staroelficki (0 PU)
Drowi (3 PU)
Walka
Ofensywa
Walka wręcz: [2/5] (3 PU)
Walka z wykorzystaniem broni dystansowej: “Łuk elficki” [1/5] (1 PU)
Defensywa
brak
Rzemiosło
Ciesielstwo [2|5] (3 PU)
Nauka
Inżynieria [1/5] (1 PU)
Przystosowanie
Akrobatyka [1|5] (1 PU)
Sztuka
Malarstwo [1/5] (1 PU)
Atrybuty zwykłe
brak
Rasowe
Specjalizacja Rasowa:
Akrobata(4PU): Zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia akcji wynikającej z używania umiejętności wykorzystujących zręczność o 5%.
Atrybuty Rasowe Pozytywne:
Elfia zwinność (3PU): Zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia akcji wynikającej z używania umiejętności wykorzystujących zręczność o 5%.
Atrybuty Rasowe Negatywne
- Podatność na iluzję: Wysokie Elfy są niezwykle podatne na niektóre iluzje czy fałszywki, które niejako zwiastują im złudną obietnicę dorobku.
- Słaby umysł: Podatność na ataki umysłowe wszelakiej maści.
- Słabowitość: Elfy mimo swych umiejętności bojowych są słabą fizycznie rasą. Ich ataki i umiejętności opierają się w głównej mierze na precyzji a nie sile.
Sekcja "Techniczna"
Numer Postaci: 40
Nazwa postaci: Lura Mori
Charakter postaci: Praworządny zły
Nick w grze: LisM
Nick discord: Lis#0293
Data urodzenia: 27.02.980 r.
Rasa: Rasa
Link do KP: [Link]