REGULAMIN BELORIS
serwera roleplay na silniku minecrafta
Aktualizowany 19.09.2024 r.
I. Postanowienia ogólne
§1.1. Każdy użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w niniejszym regulaminie, a ich nieznajomość nie zwalnia z odpowiedzialności ponoszonej za ich łamanie, a nawet działa na niekorzyść i może skutkować dodatkowym ukaraniem w przypadku nieuzasadnionej polemiki pozbawionej zasad kultury i prób uniknięcia słusznej kary.
§1.2. Ponoszona odpowiedzialność jest zależna od charakteru przewinienia, a więcej na ten temat dowiecie się zaglądając do komentarza poniżej postu.
§1.3. Administracja zastrzega sobie prawo do swobodnej edycji regulaminu, jednak może to zrobić tylko po poinformowaniu społeczności, której ów regulamin dotyczy. Prawo nie działa wstecz.
§2.1. Właścicielem serwera jest @Astratas i zastrzega sobie prawa do wszelkich treści intelektualnych, które znajdują się na serwerze. Zabrania się kopiowania ich bez jego zgody.
§2.2. Tyczy się to również treści intelektualnych, które gracze dobrowolnie udostępnili i jest to równoznaczne z tym, że stają się wtedy własnością serwera Beloris.
§3. Administracja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu ewentualnych szkód wyrządzonych graczowi, bądź osobom trzecim, w związku z korzystaniem z serwera i jego oferty. W tym zakresie mieści się narażenie osoby nieletniej na treści erotyczne oraz drastyczne, gdyż serwer przeznaczony jest dla graczy, którzy ukończyli 18 lat.
§4. Regulamin nie podlega subiektywnej interpretacji graczy.
§5. Administracja zastrzega sobie prawo do ukarania gracza za działanie nie zawarte w regulaminie, jednak naruszające normy serwera i działające na jego niekorzyść.
§6. Gracz, w celu dostępu do informacji na temat swojej postaci i wydarzeń IC, ma obowiązek korzystać z forum i przebywać na DC serwera. Nie stosowanie się do tej zasady może skutkować wykluczeniem z rozgrywki.
Link do DC: [Klick]
II. Karty postaci
§1.1. Rozgrywkę można rozpocząć dopiero, gdy nasza karta zostanie zaakceptowana przez członka administracji.
§1.2. Na obecną chwilę pieczę nad kartami postaci sprawuje: @Felina, @LeGromp.
§1.3. Osoba z wyższą rangą od wyżej wymienionych ma prawo zmienić ich decyzje odnośnie zatwierdzenia.
§2. Tworząc kartę postaci należy trzymać się zasad zawartych tutaj: Klick.
§3.1. Udostępniając czyjąś pracę należy mieć na uwadze prawa autorskie, które zobowiązują nas do zostawienia wzmianki o autorze.
§3.2. W karcie postaci zabrania się umieszczania obrazków o nadmiernej ilości migających elementów.
§4. Karta postaci musi być zgodna z klimatem serwera, jak i z systemami.
§5. Aby skorzystać z nazwiska rodowego, bądź innej cechy szczególnej, do której prawa zastrzegła sobie dana grupa graczy, należy posiadać zgodę od założyciela lub obecnej głowy rodu.
§6. Kartę postaci oraz panel należy aktualizować na bieżąco.
§7.1. Początkowa liczba dostępnych slotów na postać to 1.
§7.2. Drugi slot przysługuje osobom, które co najmniej 3 miesiące aktywnie grały na serwerze (≥ 2 PU / mies).
§7.3. Osoby wykazujące się wyjątkową aktywnością (3 miesiące ≥4PU/mies) mogą ubiegać się o ponadprogramowy slot kierując prośbę do zarządcy bądź radnego, który podejmie decyzje zważając na koncept gracza, jego aktywność i długość stażu na serwerze.
III. Ogólne zasady w sprawie rozgrywki
§1. Zakazuje się skracania dystansu i przyspieszania podróży za pomocą BH, czyli bunny hoppingu.
§2. Zakazuje się łączenia świata IC i OOC, a w szczególności czerpania z tego korzyści, czyli dopuszczania się "meta gamingu".
§3. Każdy błąd powinien być zgłaszany, a wykorzystywanie go na swoją korzyść, równoznaczne jest z BA, czyli bug abusingiem, który jest karany.
§4. Narzucanie i wymuszanie efektów akcji, nie dając drugiej osobie czasu na reakcje to przykład PG, który jest zakazany.
§5. Każda modyfikacja, która może wpłynąć na rozgrywkę IC, jest zabroniona (w szczególności minimapy).
§6. Zabrania się zmiany texture-pack'a na taki, który ułatwia odnalezienie ukrytych przejść. Najlepiej korzystać z docelowego.
§7. Podglądanie akcji, udawanie afk'a, czy zmienianie modelu na niewidzialny, jest zabronione.
§8.1. Znajdujemy się IC tam gdzie znajduje się model naszej postaci. Gracze nie mają możliwości chodzenia po mapie “OOC”.
§8.2. Za odstępstwo od tejże reguły uznaje się sytuację:
- gdy w akcji doprecyzowano szczegółowe położenie i nie nastąpiła jego zmiana,
- gdy zmiana położenia wynika z buga (np. przez mechaniczną śmierć),
- gdy z uzasadnionych względów zezwolił na to narrator, radny lub zarządca,
- gdy członek ekipy wykonuje swoje powinności związane z pełnioną funkcją.
§9. Odgrywając postać należy trzymać się klimatu serwera, podstaw fizyki i realizmu. Przykłady:
1. Jeśli wskoczysz do wody w pełnym płytowym pancerzu to nie zdołasz przepłynąć z punktu A do B.
2. Gdy ktoś w ramach tortur odetnie twojej postaci obie nogi, musisz odgrywać ból i lęk.
3. Jeśli zeskoczysz z klifu / dachu budynku, nie obędzie się bez uszczerbku na zdrowiu.
§10. Streamowanie rozgrywki, wysyłanie ss'ów akcji między graczami, którzy w niej nie uczestniczyli, czy innego rodzaju rozpowszechnianie informacji IC w OOC, jest zabronione i ściśle wiąże się z punktem
§.11. Zakazuje się wykorzystywania AI do polepszania wyników w rozgrywce. W szczególności do pisania treningów i prac (np. magicznych) za gracza.
IV. Zasady korzystania z czatu
§1. Zabrania się łączenia czatu IC z czatem OOC.
§2. Korzystanie z emotikon ogranicza się do tych, które konwertują się na akcje.
§3. Każda forma spamu jest zabroniona i w najlepszym wypadku skutkuje tylko wyrzuceniem z serwera.
V. Ogólne zasady w sprawie akcji
§1. Na serwerze praktykujemy grę turową, która daje czas na reakcje każdemu uczestnikowi akcji.
§2. W przypadku, gdy akcja, którą rozgrywamy wymaga obecności bądź, interwencji moderatora, a ten nie może się stawić, należy ją wstrzymać i dokończyć najpóźniej na drugi dzień.
§3.1. Cofnięcie danej akcji traktuje się tak, jakby nigdy nie miała miejsca.
§3.2. W przypadku, gdy dotyczy < 5 graczy - jej cofnięcie jest możliwe bez interwencji narratora pod warunkiem, że wyrażają na to zgodę wszyscy uczestnicy. Jeśli liczba osób, które uczestniczą w akcji przekracza 5 lub jest dla graczy sporna, bądź znacznie wpływa na rozgrywkę, decyzja o jej wycofaniu podejmuje wyłącznie radny / zarządca.
§3.3. Radni i zarządcy zastrzegają sobie prawo do cofnięcia akcji mimo sprzeciwu graczy. Przy czym dotyczy to rażących nieprawidłowości w zakresie spójności rozgrywki.
§4. Odgrywanie akcji na prywatnych komunikatorach nie będzie respektowane. Jedynym odstępstwem od tej reguły są akcje ERP.
VI. Przedmioty
§1.1. Przedmioty dzielą się na: IC oraz OOC.
§1.2. Te IC to odzwierciedlenie ekwipunku naszej postaci. Między innymi jej oręża, odzieży i zbroi. Należą do nich wyłącznie odpowiednio podpisane przez narratorów przedmioty.
§1.3. Te OOC nie istnieją w IC. Zakazuje się odgrywania ich posiadania, a są to przedmioty bez opisu czy nazwy, którą ma obowiązek ustawić im narrator.
§1.4. Przedmioty z opisem nadanym przez narratora, zawsze znajdują się w tym miejscu, do którego zostały włożone. To znaczy - jeśli ktoś nosi w eq 10 kg mąki to jest nią obciążony i dźwiga ją ze sobą.
§1.5. Punkt §1.3. nie ma mocy tylko w przypadku, gdy uznał to za zasadne narrator / radny / zarządca, bo np. jakiś przedmiot spłonął w trakcie gry.
§2. Przekazywanie ich między własnymi postaciami, bądź innymi graczami z powodów OOC, będzie skutkowało ich odebraniem i ukaraniem obu stron.
§3. W przypadku odebrania lub kradzieży danego przedmiotu, jego właściciel ma obowiązek oddać go mechanicznie.
VII. Treningi
§1.1. Trening rozumie się jako aktywność, którą wykonuje nasza postać w celu rozwinięcia dowolnej umiejętności.
§1.2. Gracz nie ma obowiązku ograniczać się do wachlarza umiejętności, które już posiadł. Można pod nie podciągnąć większość aktywności na serwerze nie będących częścią narracji. Tyczą się w szczególności doskonalenia umiejętności ze “Spisu umiejętności”.
§1.3. Takie aktywności należy dokumentować i umieszczać na panelu za pośrednictwem screenów całego ekranu, które zawierają datę.
§2.1. Treningi samodzielne to takie, w których nasza postać samodzielnie doskonali swoje umiejętności poprzez takie sposoby jak: dyskusja, czytanie ksiąg o określonej tematyce, czy praktyczne działanie w pojedynkę.
§2.2. Treningi wspólne to takie, w których nasza postać przekazuje innej wiedzę, bądź vice versa. Jest to również wspólne doskonalenie określonych umiejętności.
§2.3. Treningi zbiorowe to takie, w których bierze udział co najmniej 5 graczy.
§3.1. Dziennie można wykonać maksymalnie 5 treningów.
§3.2. Minimalny odstęp między treningami fizycznymi to godzina, natomiast między naukowymi, jeśli zmienia się dziedzina, nie jest wymagany. Oznacza to również, że po treningu fizycznym nie ma obowiązku odczekania godziny do odegrania treningu naukowego
VIII. Erotyczny roleplay
§1.1. Przeznaczony jest dla graczy, którzy ukończyli 18 lat. Administracja nie bierze odpowiedzialności za niepełnoletniego gracza, który wziął udział w tego typu akcji. Patrz “I. Postanowienia ogólne”.
§1.2. Obie strony muszą wyrazić zgodę na tego rodzaju grę, a jej cofnięcie jest możliwe na każdym etapie gry, przy czym nie jest to jednoznaczne z cofnięciem akcji. Możliwe jest również uzgodnienie między stronami akcji, jej przebiegu bez wchodzenia w szczegóły.
§1.3. Wymuszenia w tym zakresie należy kierować do administracji, która w zależności od ciężkości i ilości przewinień gracza, będzie je karać odpowiednio warnem, tygodniową, miesięczną lub permanentną banicją.
§2. To jeden z nielicznych aspektów rozgrywki, który dopuszczony jest do odgrywania poza serwerem. Przy czym mile widziane jest łagodne zaznaczenie tego faktu na serwerze w celu uniknięcia kwestii spornych w związku np. z ewentualną możliwości zajścia postaci w ciążę.
IX. Śmierć i trwałe uszkodzenia postaci
§1.1. CK, czyli character kill, to zabójstwo postaci.
§1.2. Występuje w wariancie SELF-CK, które oznacza samobójstwo postaci i nie wymaga posiadania zgody, jednak nadużycie, skutkuje blokadą slotów.
§2.1. Pod uszkodzenia trwałe zaliczamy poważne uszczerbki na zdrowiu, które trudno odwrócić. Jego przykładem jest pozbawienie kończyn drugiej postaci, bądź wyłupienie oczu.
§2.2. Zgoda na trwałe uszkodzenia postaci nie jest wymagana, jednak aby uniknąć sporów i nadużyć, akcja tego rodzaju musi być odgrywana pod nadzorem narratora.
§3.1. Zgoda na CK jest wydawana na podstawie prośby o takowe na panelu postaci, którą chcemy go dokonać. Wystarczająca do tego celu jest aprobata jednego radnego, wyraźnie zaznaczona w odpowiedzi na panelu.
§3.2. Zgodę na CK może wydać również gracz, którego postać chcemy uśmiercić. Wystarczy w trakcie akcji zapytać, czy wyraża on taką zgodę i udokumentować to za pomocą screena całego ekranu, którego należy przesłać administracji. Przy czym nie zwalnia to z konieczności nadzoru akcji przez administrację.
§3.3. W sytuacjach nagłych, możliwe jest otrzymanie spontanicznej zgody przez kontakt z administracją za pomocą /helpop. Idealnym przykładem, gdzie znajduje zastosowanie, jest wyrażenie przez postać zgody na pojedynek na śmierć i życie, istotne znieważenie lub wygrażanie śmiercią. Nie może natomiast dotyczyć planowanych zabójstw.
§3.4. Zgoda na CK jest zawsze obustronna i może zostać cofnięta w przypadku, gdy wyjdą na jaw informacje wskazujące na brak podstaw do takowego.
§3.5. Zgoda na uśmiercenie, bądź trwałe uszkodzenie NPC nie jest wymagana.
§4. Wszystkie te akcje należy przeprowadzać pod okiem narratora / radnego / zarządcy.
§5. Zakazuje się uśmiercania postaci, których nie ma na serwerze lub nie mogą brać w akcji czynnego udziału (AFK).
§6. Gracz, którego postać została uśmiercona bądź skrzywdzona ma prawo poprosić, by akcje nie były szczegółowe, obrzydzające czy przesadnie drastyczne.
§7. Właścicielowi postaci, która została uśmiercona przysługuje rekompensata w postaci punktów. Więcej informacji znajdziesz w “Systemie umiejętności”.
X. Porwania, włamania, kradzieże i niszczenie mienia
§1. Wszystkie akcje tego typu muszą być przeprowadzone po konsultacji z moderacją, która musi taką akcje nadzorować, a także gdy gracz, któremu chcemy wyrządzić tytułowe szkody, jest na serwerze.
§1.2. Włamania, kradzieże i niszczenie mienia może być dokonane mimo tego, że okradany gracz jest offline, gdy nie odgrywał akcji na postaci w przeciągu ostatnich 7 dni lub IC występują czynniki, które wskazują na możliwość jego wyłączenia np. nocowanie w innym miejscu niż okradane lub wyjątkowo ciche włamanie poczynione nocą. W takiej sytuacji również obowiązuje nadzór narratora.
§2.1. Osoba porwana ma obowiązek stawić się na serwerze minimum raz na 3 dni.
§2.2. W przypadku niezastosowania się do punktu X. §2.1. narrator może przejąć czasowo kontrolę nad postacią i w ten sposób umożliwić dalsze działania IC osobie, która porwała postać.
§3. Osoba okradająca gracza nie ma obowiązku informować o tym fakcie osoby pokrzywdzonej, jednak musi to robić pod nadzorem narratora, który może zadecydować o konieczności dania wskazówek osobie krzywdzonej np. poprzez odegranie akcji, że poczuła jak coś szarpnęło jej torbę.
XI. Archiwizacja, dearchiwizacja i transfer postaci
§1.1. Archiwizacja, to wyłączenie postaci z rozgrywki za zgodą opiekuna forum, rady lub zarządu.
§1.2. Nie jest ona równoznaczna ze śmiercią postaci. Można skonsultować z moderacją jej dalsze, samotne losy.
§1.3 Wszelkie nadużycia względem archiwizacji będą skutkowały blokadą na tworzenie postaci, a także ich archiwizowanie.
§2.1. Dearchiwizacja to odzyskiwanie postaci, która trafiła do archiwum. Aby jej dokonać należy skontaktować się z administracją.
§2.2. Może nastąpić wyłącznie, gdy gracz posiada jeden wolny slot na postać, który zajmie zdearchiwizowaną postać oraz nie wykorzystał 1/2 zdobytych PU na nową postać lub ma dostateczną ilość wolnych, aby pokryć nimi deficyt PU dearchiwizowanej postaci.
§3.1. Transfer postaci to przekazanie naszej postaci innemu graczowi.
§3.2. Jest on możliwy tylko i wyłącznie pod okiem zarządcy, bądź radnego, który rozpatrzy taką prośbę indywidualnie.
§3.3. W przypadku, gdy gracz powyżej 30 dni nie odgrywa akcji na serwerze, może nastąpić przymusowa archiwizacja jego postaci. Administracja ma prawo użyć taką postać w charakterze NPC. (Patrz- XII. “Npctowanie” postaci)
§4. Jeśli postać zostanie zarchiwizowana po raz drugi, administracja może odmówić jej dearchiwizowania.
§5. Administracja ma prawo odmówić archiwizacji postaci, gdy zachodzi podejrzenie, że decyzja o niej jest nie przemyślana lub jest nagminna (>2).
XII. “Npctowanie” postaci
§1. Npctowanie postaci to działanie polegające na oddaniu lub odebraniu praw do odgrywania postaci i zmienieniu ją w NPC.
§2. Może być podjęte w stosunku do postaci, które zostały zarchiwizowane.
§3. Npctowanie służy zapobieganiu utracie dóbr związanych z rozgrywką, takich jak niepowtarzalne artefakty, czy wątki fabularne.
§4. Nie może służyć pozyskiwaniu korzyści przez gracza, który pozostał aktywny. Tym samym tego rodzaju NPC’ty nie mogą z klucza trafiać do postaci graczy i pełnić u nich różnego rodzaju funkcji, a w szczególności zarobkowych.
§5. Gracz, którego postaci bliski członek rodziny przestał grać (spełnienie warunków archiwizacji), ma prawo ubiegać się o znpctowanie takowej postaci.